top of page

Bakina torba za šivanje - Mary Opasik

Od pandemije 2020. godine odlučila sam svoju energiju posvetiti organizaciji obiteljskog nasljeđa. Do svoje 71. godine sam prikupila mnogo uspomena tijekom godina.

Prirodno, počela sam s bakom po majci koja je živjela s nama dok smo živjeli u Baltimoreu, MD.

Moja baka, Rosina Gross Auner, rođena 1888. godine, bila je babica, majka i važan član svoje zajednice u Hammerstadt (Sibiu) Transilvaniji. Rosina Auner je bila vrhunska baka koja je pomagala u svemu. Pravno sljepilo moje majke učinilo ju je nevjerojatno važnom u našem odgoju. Bila je krojačica, pekarica, medicinska sestra, samouvjerena i dobronamjerna prisutnost za svoje četvero unučadi.

Baka nam je šila svu odjeću i pružila mi osjećaj ponosa na svoj izgled.

Sjećam je se uglavnom za šivaćim strojem kako uvijek stvara nešto lijepo.

Probala sam šivati i vezti ali to nije bilo za mene. Sada sam kiparica i još uvijek nisam zainteresiran za šivanje, ali neizmjerno cijenim taj zanat.

Kao tinejdžerica sredinom 1960-ih bila sam buntovna i zalagala se za ženski pokret. Šivanje i ostajanje kod kuće nije bilo za mene! Otišla sam na Ljeto ljubavi 1967. Baka je bila je vrlo razočarana zbog toga.

Sjećam se njene spavaće sobe s njenom ručno tkanom torbom za šivenje sa raznim pojmovima.

Stvorila je ovaj dragulj u Transilvaniji i on je došao u moje nasljedstvo nakon njezine smrti 1967. godine.

Napravila sam rad kao počast njenoj ručno rađenoj torbi za šivanje. Polovicu torbe položila sam na zlatni papir i uokvirila starinskim okvirom. Više puta sam izložila taj rad koji je i osvojio 3 nagrade. Nije na prodaju.

Možda s vremenom napravim nešto s drugom polovinom.


Bila sam medicinska sestra 18 godina prije nego sam se posvetila umjetnosti. Baka mi je bila inspiracija da budem iscjelitelj i dajem drugima.




bottom of page