top of page

Odnosi uzajamnosti - Ana Vivoda




Instalacija Odnosi uzajamnosti (2020) kroz formu portreta preispituje pojmove ženskosti, procese re/konstrukcije ženskog identiteta kroz nekoliko generacija obitelji. Sve sudionice u projektu bliske su članice moje obitelji: moja baka, mama, sestra, teta, kćer i naposljetku ja. Okupila sam ih, postavljala pitanja, slušala njihove priče, uočavala poveznice i ispisivala narative. Razgovori su se čak dotaknuli sjećanja na život moje prabake i njezinih iskustava i time zaokružili više od stoljeća ženskih mikro povijesti. Proživljena iskustva variraju od ograničenih društvenih i obrazovnih mogućnosti žene u velikoj patrijarhalnoj obitelji na jadranskom otoku sa kraja pretprošlog stoljeća do različitih mogućnosti životnih stilova dostupnim mladoj djevojci u urbanom prostoru današnjice. Razmišljala sam o relacijskom karakteru identiteta, oblikovanju rodnih uloge u obiteljskom krugu, razlikama u nošenju sa socio-ekonomskim i drugim životnim izazovima koji su rezultirali sasvim oprečnim životnim aspiracijama i ostvarenjima. Razgovori su skup fragmenata različitih subjektivnih iskustava, često i konfliktnih razumijevanja žene među različitim generacijama te potraga za ženskim kodovima unutar obiteljske matrice, iskoracima u slobode izvedbe identiteta kroz različite osobne odluke i odabire, kroz međusobne odnose unutar suprotstavljenih zahtjeva i očekivanja.







bottom of page